Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

17.1.2012 : VÁŽÍM SI VAŠÍ PŘÍZNÉ A SLEDOVANOSTI, ALE NEJSEM SBĚRATEL KOMENTÁŘŮ A OBLÍBENCŮ (musel jsem zrušit vyrozumívání). Na tuzr1 mám alba z VÍCEDENNÍCH POBYTŮ OD 2005-2011 a to pro přátele a zájemce, pro potěšení i jako typy na cestování. Na http://trinecky.rajce.idnes.cz/ budu vystavovat pro přátele dokumentační a památeční fotky z JEDNODENNÍCH akcí, příležitostných událostí, panorama Ostravy a MS Beskyd z našeho bytu, západů či východů slunce za období 2006-2011 BEZ OHLEDU NA KVALITU. Na http://tuzr.rajce.idnes.cz/ mám alba z jednodenních i vícedenních turistických akcí od r. 2011 (dopracuji do současnosti) a panorama z našeho bytu, východy či západy slunce. Jsem všestranný turista, dlouholetý fotograf-amatér,dokumentátor. Mnohá fotka, byť i nepovedená, má nejen pro mě často větší hodnotu, než některé krásné. Objel jsem na kole 2x ČR, projel a prošel jsem mnoho krásných míst v okresech a v horách v ČR, SR a část v Polsku a o tyto krásy, zajímavosti a trasy se chci podělit. Jsem členem SKP Ostrava (dříve RH Ostrava) od 1972 až dosud, byl jsem členem TJ Turista a OKČT VOKD Ostrava-Poruba v letech 2001-2010 a jsem členem KČT Třinec od 2009 až dosud.

Udělejte si ze svých alb kalendář

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

SLEVA 25 % 17. 12.

121 fotek, srpen 2009 až leden 2017, 38 zobrazení, 7 komentářů | cestování, krajina, příroda, rodina-přátelé
7. den 8-denního pobytu pěších turistů TJKČT Ostrava-Poruba v Roháčích. V 8:08 h. jsme jen s Taťkou Peťkou vyšli na velmi náročnou trasu s cílem zdolat Pachoľa,Skriniarky a Salatín a zpět, se stoupáním 1840 m. Po včerejší dlouhé a náročné trase někteří odpočívali a další sbírali borůvky. Byla daleká dohlednost, ale později se přidaly mraky a stíny a k tomu dusno. Trasu 15,4 km jsme zvládli do večeře, za 10:15 h. (plán 9:50 h.).
287 fotek, červenec 2009 až červenec 2016, 42 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
12.den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR, JIŽNÍ ČECHY s KČT Fénix Brno-Medlánky po Šumavě v pěkném, byť podmračeném dni. Trasu 93 km jsem jel s jinou partou cykloturistů. Večer bylo ve Vyšším Brodu udělování bronzových, stříbrných a zlatých odznaků za pěší a cyklo etapu Jižní Čechy.
73 fotek, 27.7.2010, 7 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
4. den 8-denního pobytu pěších turistů TJ Turista OKČT VOKD Ostrava-Poruba ve Slovenském krasu z Rožňavy. Obě naše skupiny šly společně z Rožňavy na hrad Krásna Horka. V Krásnohorskom Podhradí vystoupala většina k hradu, a menší část turistů zašla do kavárny. Po nastalém téměř celodenním dešti jsme se již nesešli, protože skupinka se rozhodla vrátit BUsem do Rožňavy. Po prohlídce hradu jsem v deštíku obě skupiny zavedl k unikátní secesní památce - mauzoleu Andrášiovců z 1904 pod Krásnohorským Podhradím. Jen tři jsme se poté vydali v dešti podle plánu na trasu a ostatní šli 1,5 km na vlak do Rožňavy. V největším dešti jsme se schovali v altánu u Lurdské poutní kaple, seznámili jsme se s vývěrovou fluviokrasovou Krásnohorskou jeskyní a se zajímavým vývěrem potoka Buzgó z ní. Po 24 km trase jsme došli na ubytovnu v Rožňavě v 18:05 hod.
255 fotek, 26.7.2010, 16 zobrazení, 6 komentářů | cestování, krajina, města, příroda, rodina-přátelé
3. den 8-denního pobytu 18 turistů TJ Turista OKČT VOKD Ostrava-Poruba ve Slovenském krasu z Rožňavy. BUSem jsme zajeli do obce Turňa nad Bodvou. Poté jsme vystoupali na zříceninu Turnianského hradu, z něhož byl daleký výhled. Pak jsme stoupali do protilehlé Hradní stráně, přes velmi nepříjemné vápencové škrapy, na vrch Zádielský kameň. Po odpočinku jsme pokračovali přes vyhlídky na úžasnou Zádielskou tiesňavu. Cestou po vápencových stráních bylo množství krásných květů. Došli jsme k salaši Okrúhly Laz, kde lze doplnit pitnou vodu a poté jsme vystoupali na rozcestí Na Skale (670 m). Pak jsme již stále sestupovali Zádielskou tiesňavou kolem horárni a k chatě Bystrica, kde byl odpočinek a občerstvení. Pak kolem horárně, parkoviště, bufetu a přes obec Zádiel, až na žst. Dvorníky-Zádiel. Vlakem jsme se přepravili do žst. Rožňava a odtud 4 km do ubytovny SPŠ Rožňava. Trasa 24 km.
2 fotky, 25.7.2010, 12 zobrazení, 1 komentář | cestování, města
2. den 8-denního pobytu turistů TJ Turista a OKČT VOKD Ostrava-Poruba ve Slovenském krasu z Rožňavy. Prošli jsme za drobného deště přes město Rožňava a silnicí v jednom místě s rozervaným asfaltem s půlmetrovým vyrytým korytem dravou vodou jsme došli k zámku Betliar. Před deštěm jsme se schovali v naštěstí otevřené hospůdce a po dešti jsme si prošli obec a zámecký park. Bohužel jsem si fotky smazal a tak jsem dal k tomuto pobytovému dni jen obdobnou fotku.

Rožňava (maď. Rozsnyó, nem. Rosenau) je okresné mesto na Slovensku ležiace v Košickom kraji. No a okrem toho patrí medzi najväčšie mestá Gemeru a je tým najkrajším.
Najväčšie štvorcové námestie na Slovensku
Historické jadro v Rožňave pozostáva z priestranného štvorcového námestia, najväčšieho svojho druhu na Slovensku a niekoľkých priľahlých ulíc. Štruktúra historického jadra podobná dnešnej sa vytvorila už približne koncom 15. storočia a zachovala sa až do dnešných čias. Dominantami námestia sú renesančná strážna veža, radnica, biskupský palác, kláštor vincentiek a budova bývalej banskej komory. Pred strážnou vežou stojí pomník Francišky Andrássyovej, patrónky chudobných, postavený v secesnom štýle v roku 1905.
Zo sakrálnych pamiatok je najkrajšou a zároveň najvýznamnejšou pamiatkou mesta gotický katedrálny kostol Nanebovzatia Panny Márie zo 14. storočia. Ďalšími sú kostol Sv. Anny, kostol Sv. Františka Xaverského, ako aj evanjelický kostol - jedna z najcennejších klasicistických stavieb na Slovensku.
Významnou budovou je aj rímskokatolícka fara so zvyškami barokových nástenných malieb na fasáde a budova bývalého mestského špitálu s troma barokovými sochami v priečelí. Historické jadro môžu návštevníci mesta obdivovať aj z vyhliadkovej pavlače renesančnej strážnej veže.
Banícke múzeum v Rožňave plní funkciu okresného vlastivedného múzea so špecializáciou na baníctvo a hutníctvo Gemera. V súčasnosti disponuje šiestimi samostatnými prezentačnými jednotkami - stálymi expozíciami:
Expozícia baníctva a hutníctva Gemera je umiestnená na Šafárikovej ulici 41 v pôvodnej účelovej budove z roku 1905. Dokumentuje vývoj baníctva od počiatkov až po súčasnosť.
Otvorené celoročne len v pracovných dňoch Po – Pi: 8.00 - 12.00 | 13.00 - 16.00
Vstupné: dospelí: 1 € | deti, študenti: 0,50 €
Expozícia prírody Slovenského krasu
V tom istom objekte (na Šafárikovej ulici 43 ) je umiestnená Expozícia prírody Slovenského krasu a priľahlých oblastí so zameraním na dokumentáciu živej a neživej prírody.
Otvorené celoročne len v pracovných dňoch Po – Pi: 8.00 - 12.00 | 13.00 - 16.00
Vstupné: dospelí: 1 € | deti, študenti: 0,50 €
Historická expozícia Baníckeho múzea
Bývalá manufaktúra na výrobu kože, tzv. Markova továreň na Šafárikovej ulici č. 31 bola postavená v roku 1782. Priečelie dvojpodlažnej klasicistickej budovy nad oknami jej prízemia zdobia zaujímavé reliéfy znázorňujúce pracovné postupy pri spracovaní kože (skladanie surových koží, spracovanie a rezanie koží a alegória garbiarstva). V budove dnes sídli riaditeľstvo a Historická expozícia Baníckeho múzea (Po - Pi: 8.00-16.00).

Výlety do okolia Rožňavy
V blízkom oklolí stojí za zmienku určite kaštieľ Andrášiovcov v Betliari či hrad Krásna Hôrka.Rožňava je dobrým východiskom do Národného parku Slovenský kras a tiež nie veľmi vzdialeného Slovenského raja.

Autor: Spoznaj.eu, Zdroje: ticroznava.sk, banmuz.sk, roznava.sk

Kaštieľ Betliar je situovaný severne od mesta Rožňava vo vzdialenosti približne 4 km. Patrí medzi najnavštevovanejšie pamiatky Slovenska.
Kaštieľ pochádza zo začiatku 18. storočia a postavili ho na základoch staršieho renesančného kaštieľa Bebekovcov. Dal ho postaviť Štefan Andráši ako poschodový, ešte opevnený kaštieľ so štyrmi nárožnými vežami.
I ďalšie prestavby v rokoch 1792 - 1795, keď prichádza k rozšíreniu, a v rokoch 1880 - 1886, keď stavba získala dnešnú podobu, sa viažu znovu k rodine Andrášiovcov, ktorá bola už vtedy jeho trvalým vlastníkom, a ktorá mala v majetku nielen hrad Krásnu Hôrku, ale aj majetky a bane v okolí Rožňavy. Po staršej klasicistickej prestavbe a rozšírení južnej časti a priečelia nasledovala rozsiahlejšia pseudoslohová úprava s nadstavbou druhého poschodia, ktorá dala kaštieľu ráz francúzskej poľovníckej stavby.
Vzácne diela trofeje a knižnica
Kaštieľ zaplnili Andrášiovci množstvom vzácneho nábytku, umeleckých diel a zbierok. Pôvodnú knižnicu založil Leopold Andráši v druhej polovici 18. storočia. Jej interiér pochádza z rokov 1792 - 1795. Fond pozostáva prevažne z vedeckej literatúry 18. a 19. storočia. Prevahu zbierok tvoria maliarske diela, najmä obrazy realistov 19. storočia. Druhú časť zbierok (na prízemí) tvoria dovezené exotické predmety a poľovnícke trofeje, ktoré nemajú rovnocennú hodnotu s umeleckými zbierkami.

betliar park
Park spestrujú nielen jazierka, ale aj menšie záhradné stavby (pavilóny, groty, vodomety). Má vzácne exotické stromy a zvyšky prastarého tisového lesa.
Vstupné dospelý - 6 €
Dieťa nad 6 rokov, študent (do 26 rokov, karty ISIC, ITIC, Euro >26), senior (nad 62 rokov) - 4 €
Poplatok za fotoaparát - 4 €
Otváracie hodiny Kaštieľ Betliar
Prehliadky sú skupinové s lektorom v sezóne od 1.6. do 31.8.2012:
pondelok: zatvorený
utorok – nedeľa: od 9.30 do 17.30 hod.
Mimo sezóny otvorený aj v pondelok denne od 9.30 do 17.30 hod
55 fotek, 24.7.2010, 19 zobrazení, 4 komentáře | architektura, cestování, krajina, města, rodina-přátelé
1. den 8-denního pobytu pěších turistů TJ Turista OKČT VOKD Ostrava-Poruba ve SLOVENSKÉM KRASU z Rožňavy. Vlakem ze žst. Ostrava-Svinov jsme vyjeli v 5:47 hod. se zpožděním 75 minut. Přestupovali jsme v Košicích 11:25 / 12:15 hod. a přes Plešivec a Rimavskou Sobotu jsme dojeli do žst. Rožňava v 13:47 hod. Doběhl jsem k dojíždějícímu TAXI a domluvili jsme odvoz 18 turistů taxíky do 4 km vzdáleného města. Po ubytování jsme měli informační schůzku k programu a poté jsme si prošli centrum Rožňavy.
80 fotek, 16.7.2010, 16 zobrazení, 6 komentářů | architektura, cestování, krajina, města, vesnice
Poslední den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trasu 70 km jsem vyjel sám již v 6:45 hod. a zaměřil jsem se na plnění odznaku LÁZNÍK a připomínal jsem si místa, která jsme v srpnu 1968 projeli s cykloturisty TJSpartak Přerovské strojírny Přerov při putování Okolo Středních Čech. Prohlédl jsem si pěkné Votice, Louňovice pod Blaníkem, Rehabilitační ústav Kladruby a v cíli Vlašim. Z Vlašimi mi jel vlak ve 13:02 hod., přesedal jsem v Benešově, Praze hl.n., Hranicích na Moravě a do Ostravy-Svinova jsem dojel v 19:12 hod. S těžkým batohem jsem vyjel 6 km na kopec a doma jsem byl ve 20:00 hod. 15-denní Putování ČR : Východní Čechy a Střední Čechy bylo náročné - najel jsem 1122 km, ale vyšlo nám počasí a projeli jsme mnoho pěkných a zajímavých míst.
135 fotek, 15.7.2010, 16 zobrazení, 7 komentářů | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
14. den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Trasu jsem volil kratší - 53 km, neboť večer se konalo udělování odznaků Střední Čechy a za absolvování putování všemi částmi ČR i odznak Českou republikou. Sedlčansko je kopcovité a projel jsem je poprvé v srpnu 1968 s cykloturisty TJ Spartak Přerovské strojírny Přerov při putování Okolo Středních Čech s mou pozdější manželkou a vedli nás Maruška a Jirka Caletkovi. Zejména mám v paměti Vysoký Chlumec, kde Jirkovi praskl řetěz a já sprintoval do prodejny v Sedlčanech v pátek těsně před zavřením. Po návratu na Vysoký Chlumec na mne čekala v hospodě 3 piva ...
102 fotek, 14.7.2010, 24 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, města, vesnice
13. den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Trasa 88 km : Nový Knín, obec a přehrada Slapy, Nová Rabyně, Vyhlídka, Stromeč, Holý vrch (výhledy), Borovka, Panský rybník, Týnec nad Sázavou -hrad, Konopiště (zámek + Růžová zahrada), Benešov, Bystřice, Nesvačily, Maršovice, Kosova Hora (zámek), Sedlčany (město). Krásná byla Slapská vodní nádrž z Vyhlídky a další místa na trase.....
25 fotek, 13.7.2010, 16 zobrazení, 2 komentáře | cestování, krajina, města, příroda, rodina-přátelé
12. den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Na odpočinkové trase 53 km jsme jeli ve skupině podél řeky Vltavy a shlédli jsme stavby na řece.
78 fotek, 12.7.2010, 13 zobrazení, 10 komentářů | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
11. den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 108 km z Kralup n.Vlt. jsme jeli s kamarádem přes Olovnici, Zvoleněves, Podlešín, Knovíz, do města Slaný, kde jsem obdivoval památky. Pak zpět přes Knovíz, na Želenice (pěkná dřevěná zvonice a kostel) , Třebusice, Koleč, do obce Zákolany pozdravit Toníka Zápotockého. Zhlédl jsem projekt jeho památníku. Odtud přes Nový Mlýn na Okoř. V srpnu 1968 jsme stanovali na hřišti pod hradem a tak mě překvapilo množství aut, BUSů, cyklistů a lidí všude. Po občerstvení jsem jel přes Malé a Velké Čičovice, do pěkných Středokluk, dále na Běloky, Dobrovíz, kolem letiště Ruzyně, z něhož po 1-2 minutách startovala letadla. Pak na Jeneč, Hostivice, Litovice, Břve, pivovar Chýně, Chrášťany, Jinočany, Zbuzany, Ořech, Zadní Kopaninu. Poté kolem lomů v Radotínském údolí, do Radotína a k zámku Zbraslav a poté přes Komořany a v 19:30 hod. jsem dojel do cíle v Modřanech.
114 fotek, 11.7.2010, 156 zobrazení, 7 komentářů | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
10. den 15-denního cyklo (i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY zorganizovaného KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 98 km jsme zajeli k zámku Mělník na vyhlídku na soutok Labe s Vltavou a kanálem Vltavy a pak přes Liběchov a Želízy do Ješovic na návštěvu turisty "Mašinky". Poté do Brocna na krásné roubenky, přes Chcebus na jídlo do Štětí. Dále do Račic k Račickému veslařskému areálu, přes Předonín do Bechlína na občerstvení a pak jsme kola tlačili na horu Říp (461 m). Z Mělnické vyhlídky i z Pražské vyhlídky byly daleké výhledy. Při sjezdu z Řípu byl problém ubrzdit kola. Přes Krabčice a Straškov na náměstí Velvary, k restaurovanému zámku Veltrusy a k zámku Nelahozeves se sgrafity. Ve 20 hodin jsme dojeli do cíle v Sokolovně Kralupy nad Vltavou.
66 fotek, 10.7.2010, 19 zobrazení, 9 komentářů | cestování, krajina, příroda, rodina-přátelé, vesnice
9. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - STŘEDNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 75 km : Mladá Boleslav, Debř, Hrdlořezy,Plužná,Březinka, Březovice,Bezdědice, Nosálov, jsme vyjeli na Vrátenskou horu (508 m). Z rozhledny byl pěkný výhled na Říp,Bezděz, Ralsko a Ještěd. Pak jsme jeli na zámek-hrad Houska. Pěknou krajinou na Kolčavku, Tubož, Konrádov, k hostinci Ráj a Kokořínským údolím na Pivovarský rybník, Vojtěchov. Poté na Poličky, kde jsem si prošel známé i méně známé skalní útvary a dále na Hlučovskou, Kokořín, Kokořínský Důl. Ve Lhotce jsem si prohlédl obydlí ve skalách. Trasa končila ve městě Mělník.
88 fotek, 9.7.2010, 11 zobrazení, 6 komentářů | cestování, krajina, města, příroda, vesnice
8. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY+STŘEDNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 75 km jsem zajel do Lázní Sedmihorky, kde jsme před léty byli na týdenním pobytu a pak známá místa Hruboskalsko a zámek Hrubá Skála, Valdštejnsko a zámek Sychrov. Projížděl jsem obcemi Radimovice, Třtí, údolí Mohelky, Trávníček, Bílou, Libič, Podhoru, Mohelnici nad Jizerou. Navštívil jsem zámek Mnichovo Hradiště a park, Klášter-Hradiště s pivovarem a kostelem, město Mnichovo Hradiště, projel jsem Bakov nad Jizerou, zajel jsem k zámku Kosmonosy (psych.léčebna), kostelu a k Loretě. Etapa nám všem končila v sokolovně Mladá Boleslav.
117 fotek, 8.7.2010, 17 zobrazení, 3 komentáře | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, události
7. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 85 km jsem opět projížděl několika místy, která jsem navštívil v minulosti při zájezdech či při týdenním pobytu v Lázních Sedmihorkách. Nově jsem byl na rozhlednách Kopanina a na Kozákově a byly z nich pěkné výhledy. Večer bylo v sokolovně Turnov udělování etapového odznaku Východní Čechy, které bylo rychlé a baterie nestačila blesku dodávat ....
82 fotek, 7.7.2010, 17 zobrazení, 12 komentářů | cestování, krajina, města, vesnice
6. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 98 km jsem opět projížděl mnoha místy, která jsem navštívil při týdenním cyklopobytu v Lázních Bělohrad (asi 2003) a tak jsem vzpomínal. Nově jsem zajel na vyhlídkový vrch Kozinec (608 m) u Nové Paky, z něhož jsou panorama na Český ráj, Jizerské hory, Krkonoše. Kromě známých míst mě zaujal u Turnova pozdně gotický kostel sv.Jakuba staršího v obci Přepeře. Trasa: město Nová Paka, Vrchovina, Levínská Olešnice, Kozinec, Horka u St,Paky, Studenec, Levínská Olešnice, Levín, Karlov, Stará Paka, Nová Ves nad Popelkou, Lomnice nad Popelkou, Ploužnice, Bradlecká Lhota, Železnice, Valdice, město Jičín, Sobotka, Podkost, Kost, Kozlov, Žehrov, Ždár, Doubrava, pivovar Svijany, Příšovice -Holanův statek, Přepeře, Daliměřice, město Turnov.
82 fotek, 6.7.2010, 12 zobrazení, 7 komentářů | cestování, krajina, města, vesnice
5. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Asi v r. 2003 jsem byl na týdenním cyklopobytu v Lázních Bělohrad a navštívil jsem všechna zajímavá místa a nyní jsem si vše zopakoval. Na trase 77 km jsem se zdržel prohlídkou starého i nového hřbitova na vrchu sv.Gothard v Hořicích v Podkrkonoší. Prohlédl jsem si Lázně Bělohrad, zámek a park a dal razítko do OTO Lázník. V Miletíně jsem navštívil kostel, zvonici a samozřejmě cukrárnu. Náměstí ve Dvoře Králové nad Labem bylo v rekonstrukci a tak jsem ještě vyfotil pár historických budov a kostel. Po Bílé Třemešné jsem zajel k naší nejkrásnější přehradě Les Království, v Horní Brusnici byly pěkné roubenky. Pěkné byly výhledy u Krkonošské vyhlídky. Zajel jsem do Pecky na náměstí a k hradu a do cíle v Nové Pace jsem dojel ve 20:30 h.
110 fotek, 5.7.2010, 19 zobrazení, 4 komentáře | cestování, krajina, města, rodina-přátelé, vesnice
4. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. Na trase 84 km jsem se věnoval památkám: Velké náměstí v Hradci Králové, kostel a zámek Stěžery, kostel a zvonice Libčany, kostel, zámek, park a NS bojů r.1866 Hrádek u Nechanic, kostel Všestary, památníky bojů r. 1866 Probluz, Chlum, Čistěves, Máslojedy, Hořiněves, Vrchovnice, Velký Vřešťov, Vilantice, Chotěborky, Hankův dům a zámek Hořiněves, kostely Velký Vřešťov a Chotěborky a plnění odznaku LÁZNÍK: lázně Velichovky.
133 fotek, 4.7.2010, 13 zobrazení, 4 komentáře | cestování, města, příroda, rodina-přátelé, vesnice
3. den 15-denního cyklo ( i pěšího) PUTOVÁNÍ ČR - VÝCHODNÍ ČECHY s organizátory KČT Fénix Brno-Medlánky. S cyklopřítelem jsme se na trase 73 km zaměřili především na městské památky a zámky, které jsem už shlédl v dřívějších letech při zájezdech či při pěším pobytu z Ústí nad Orlicí v květnu 2008.