17.1.2012 : VÁŽÍM SI VAŠÍ PŘÍZNÉ A SLEDOVANOSTI, ALE NEJSEM SBĚRATEL KOMENTÁŘŮ A OBLÍBENCŮ (musel jsem zrušit vyrozumívání). Na tuzr1 mám alba z VÍCEDENNÍCH POBYTŮ OD 2005-2010 pro přátele a zájemce, pro potěšení i jako typy na cestování. Poté vyjímečně některé akce v období 2016-DOSUD a panorama Ostravy a MS Beskyd z našeho bytu, západů či východů slunce za období 2006-2011. Na http://trinecky.rajce.idnes.cz/ budu vystavovat pro přátele dokumentační a památeční fotky z JEDNODENNÍCH akcí a příležitostných událostí BEZ OHLEDU NA KVALITU. Na http://tuzr.rajce.idnes.cz/ mám alba z jednodenních i vícedenních turistických akcí od r. 2011 a dopracuji až dosud a panorama z našeho bytu, východy či západy slunce v tom období. Jsem všestranný turista, dlouholetý fotograf-amatér, dokumentátor. Mnohá fotka, byť i nepovedená, má nejen pro mě často větší hodnotu, než některé krásné. Objel jsem na kole 2x ČR, projel a prošel jsem mnoho krásných míst v okresech a v horách v ČR, SR a část v Polsku a o tyto krásy, zajímavosti a trasy se chci podělit. Jsem členem SKP Ostrava (dříve RH Ostrava) od 1972 až dosud, byl jsem členem TJ Turista a OKČT VOKD Ostrava-Poruba v letech 2001-2010 a jsem členem KČT Třinec od 2009 až dosud. Od r. 2017 se zhoršily zdravotní problémy manželky a stal jsem se mužem v domácnosti a přešla na mě i péče o vnuka - vyzvedávání z MŠ, ZŠ a péče o něj. Povinností mnoho, zálib a turistických akci k odreagování také a přestal jsem stíhat a musel jsem mnohé omezit.

Turistická trasa: Brádlerovy Boudy,Martinova bouda,Labská bouda,Ambrožova vyhlídka,Pančavský vodopád, Hančova mohyla, řopík, Krkonoš-Vrbatova bouda,Zlaté Návrší,Nad Kotelní jámou,Harrachovy Kameny, U Růženčiny zahrádky, Růženčina zahrádka,U Růženčiny zahrádky,Pančavská louka-U čtyř pánů, Labská louka, Pramen Labe,Česká Budka, Tvarožník,Trzy Świnki,Graniczna Louka,Szrenica,Trzy Świnki,Tvarožník, Česká Budka,Pramen Labe,Labská bouda,Martinova bouda,Medvědí bouda,Brádlerovy Boudy - 25 km
  • 21.9.2007
  • 1919
Trasa plná zajímavostí, krás a výhledů. Obec Sidonie je známá rozdělením rodin při dělení ČR a SR v r. 1993, než to na nátlak veřejnosti úředníci vyřešili. Skály Vršateckých bradel, Červenokamenské bradlo a Lednické bradlo spolu s hrady Vršatec a Lednica na skalách, s pěknými a dalekými výhledy z hradů a kopců, vodopád pod vrchem Chotuč a Občerstvení na 9.kolaji ve starobylém vagonu vláčku v žst. Púchov, to vše nám přidalo krásné zážitky ze slovenských Bielych Karpát.
  • 9.5.2007
  • 2020
Čtvrtý den - ve čtvrtek jsme z obce Remetské Hámre odjeli BUSEM v 8:00 h., přesedali jsme u žst. na AN Michalovce v 8:35 / 9:20 h. na stanovišti 6 a z BUSU jsme vysedli na rozcestí Vinné. Cílem bylo navštívit nyní již mimo letní koupací sezonu jazero Zemplínska Šírava a Vinianske jazero, projít nízký hřeben podhůří Vihorlatu a historický Viniansky hrad a Vinné. Při přesedání na BUS nám v Michalovciach zbyl čas na krátkou prohlídku centra města.
  • 21.9.2006
  • 2020
Další obtížná trasa po skalách a řetězech - s nádhernými výhledy. Před ukončením pobytu jako obvykle následovalo vyhodnocení akce a večírek. Poděkování patří organizátorce Věrce, která zajistila pěkné ubytování ve výborném výchozím místě a starala se pečlivě o své "ovečky" ve skalách a na řetězech. Autorem fotografií s písmenem za číslem je Petr K.
  • 31.8.2007
Turistický pobyt v turistické ubytovně TJ Kladky v době od 20.5.2007 do 26.5.2007 jsem zorganizoval pro 17 cykloturistů TJ Turista a OKČT VOKD Ostrava-Poruba. Levné a velmi pěkné ubytování a příjemný přístup paní správcové a krásná okolní příroda a památky zastiňoval fakt, že jsme se každý den museli vracet z nížin a nižších poloh do ubytovny v nadmořské výšce 500 m a u Trpína a Vysoké přes 580 m nad mořem. Ze 17 účastníků bylo 7 vedoucích turistiky a tak jsme se rozdělili do skupin a skupinek podle zájmu, chuti a sil.
Podle toho se také dělila spokojenost účastníků s programem a s poznáváním PP Kladecko, regionu Konicko, v okrese Prostějov, část Olomoucka, okraj Vyškovska, Blanenska, Svitavska.
  • 20.5.2007
7. den osmidenního pobytu pěších turistů TJ Turista OKČT VOKD Ostrava-Poruba na Prostějovsku. Odjeli jsme z Prostějova BUSem do městysu Brodek u Prostějova, kde jsme si obešli zajímavosti městečka: kostel, zámek, hasičské muzeum. Pak jsme šli do obce Otaslavice, kde jsme obešli zajímavosti: kryté barokní schodiště tzv. Pavláčku ke kostelu, kostel, zříceninu věže Dolního hradu na výhledovém kopci. Odtud jsme procházeli kolem Voj.újezdu Dědice vesnicemi, lesy a kopci až k Podhradskému rybníku, nad nímž se tyčí na skále zámek Plumlov, s pozůstatky někdejšího hradu, které navštívili jen zájemci. Část kolektivu jsem pak vedl podél vodní nádrže Plumlov do Mostkovic, odkud jsme se dopravili BUSem do Prostějova.
  • 8.8.2008
11. den cyklo PUTOVÁNÍ ČR, SEVERNÍ ČECHY. Vedl jsem přátele do šluknovského výběžku ČR, který jsem prošel v létě 2006 při 8-denním Českém letním srazu turistů z Krásné Lípy a projeli jsme další místa.
  • 8.7.2008
4.den osmidenního pobytu pěších turistů TJ Turista OKČT VOKD Ostrava-Poruba v Žatci. V 7 h. jsme vyšli z ubytovny a prošli jsme městem a v 8:10 jsme odjeli z AS BUSem směr Praha, do Zeměchy-Jimlín. Měli jsme štěstí a dostali jsme razítka v uzavřeném zámku Nový Hrad a zběžně jsme si prohlédli nádvoří a okolí. Pak jsme z žst. Jimlín zajeli do žst. Solopysky a na trase jsme zašli na oběd v obci Ročov (vařili 3 druhy jídel pro pracovníky na chmelnicích). Klášter Dolní Ročov jsme si neprohlédli, správce byl mimo obec. Došli jsme přes Úlovice do obce Brodec a BUSem jsme zajeli do Líšťan. Prohlédli jsme si Citoliby - zámek,mor. sloup a náměstí a BUSem dojeli na AN Louny. Prohlédli jsme si město, obešli jsme městské hradby. Vlakem jsme se přemístili přes Postoloprty do žst. Žatec západ a pěšky na ubytovnu. Našlapali jsme 21 km.
  • 5.5.2009
3.den pobytu byl cílem hlavně vrchol Plešivce 1027 m, s chatou a rozhlednou, s pěknými výhledy po okolí. Všude jsme procházeli místy, kde se dolovalo - uran, stříbro. V Pstruží jsem se odpojil a vydal se navštívit místa ke splnění oblastních turistických odznaků Krušných hor. Prošel jsem přes býv. rekr. místo Myslivna Velflík, pak do Merklína a po přesunu BUSem do Ostrova a dalším BUSem do Jáchymova, a došel jsem na večeři.
  • 25.2.2008
Šestý den pobytu - v sobotu jsme uskutečnili nejdelší - 32 km přechod dvou hřebenů - na S a zpět na J ve střední části pohoří Vihorlat. Z hřebene byly pěkné výhledy a největší zážitek byl na Sninském kameni, bývalé sopce a výhledy z ní, zejména na Morské Oko, na město Snina a pohoří Poloniny v dáli. O této oblasti jsem slýchával mnoho let a konečně jsem se přesvědčil o její vyjímečnosti. Vraceli jsme opět částí Naučné stezky Remetské Hámre - Morské Oko, kde jsme se dočetli o mnoha zajímavostech.
  • 23.9.2006
Autem z Luhačovic přes Uh.Brod,Nivnici,Dolní Němčí,Strání do Květné.Trasa: Květná cca 360 m, Pod Jelencem-rozc., Jelenec-rozhledna s nádhernými výhledy, Pod Jelencem-rozc.,Holubyho chata na Velké Javorine 920 m, Velká Javorina 970 m + památníky býv.ministr ŽP Vavroušek a česko-slov.přátelství, U Betina javoru, altánek na cyklostezce,Květná-podnik.prodejna skla 360 m - 12 km. Autem zpět do Luhačovic.
  • 28.1.2008
3. den pobytu - nádherný výlet na vápencové vrchy PR Vápeč a PR Omšenianska Baba, z nichž jsou nádherné výhledy.
4 komentáře
  • 2.6.2008

Adresa na Rajčeti

www.tuzr1.rajce.idnes.cz

6. listopadu 2011

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)